wtorek, 16 września 2014

Maleństwa


Kiedy szyłam „ maleństwo” z poprzedniego posta  - myślałam  , że  jest to już najmniejszy format kosmetyczki jaki może wyjść spod mojej maszyny .Szybko jednak okazało się ,że nie . Przyszła mi do głowy myśl żeby uszyć tez coś dla  najmniejszych  kobietek. Wszak i one mają swoje przydasie …czytaj gumki, spinki, itp.  Z myślą o nich powstały jak na razie trzy. 

Oto  "kosmetyczkowe  maleństwa " dla  właścicielek niewielkiego  wzrostu .

w  temacie  krasnali -  dwie

natomiast w temacie jabłuszko pełne snu -  jedna



Wszystkie trzy dostępne są     tutaj ….zapraszam .
A pozostając w  temacie dziecięcym, to w jednym z    postów   ,  pokazywałam stroje jakie szyłam dla jednej z szkół baletowych na coroczny koncert galowy. Między innymi z miękkiej , pięknej skórki szyłam dla Indianek spódniczki .

 zdjęcie pochodzi ze strony:




Szyłam to jednak sporo powiedziane…bo w ogóle materiał nie chciał się przesuwać,  tylko wszystko się blokowało. Próbowałam różnych sposobów,  aż w ostatecznym akcie rozpaczy sięgnęłam po .......klamerki do bielizny.



 Posłużyły jako szpilki, podniosły materiał i dzięki temu  stopka ruszyła  z miejsca … i co najważniejsze stębnowanie nie sprawiało trudności i szyło się jak od linijki. 


A jakie Wy macie sposoby  radzenia sobie z takimi materiałami?

                                                                                                          

                                                                                  Ewa…..



22 komentarze:

  1. Do szycia skóry i skóropodobnych są stopki z teflonu, ułatwiają prace: http://www.maszyny-do--szycia.pl/stopki-teflonowe.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja takiej nie mam na stanie a czas naglił...

      Usuń
  2. Cudeńka!
    Młode damy przeważnie trzymają swoje skarby w zamknięciu więc takie cacko jest bardzo przydatne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co prawda to prawda... bardziej chyba jeszcze niż duże dziewczynki kochają swoje magiczne kuferki...

      Usuń
  3. uwielbiam te twoje maleństwa sa niesamowite

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja Twoje lalki...też są niesamowite

      Usuń
  4. Klamerki to dobry pomysł na przytrzymanie takiego materiału. Mnie intrygują te magnesy z któregoś wpisu. Musze takie nabyć. Kosmetyczki są urocze. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak nie znajdziesz magnesów nigdzie w u siebie stacjonarnie , to w komentarzach pod postem o magnesach Małgosia umiesciła namiary do Strimy tam są

      Usuń
  5. Maleństwa co jedno to piękniejsze :).
    A na taki pomysł szycia nie wpadłam
    - ale ty chyba ostanio pisałaś, że "potrzeba matką wynalazków" ;)
    i jak widać to prawda;).
    Pozdrawiam Marta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwłaszcza ta pilna potrzeba.... ale co ja Ci będę mówić w końcu to nie kto inny ale Ty jesteś jak pomysłowy Dobromir :-)

      Usuń
  6. Klamerki są genialne! ;-) Kosmetyczki urocze :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tamtym momencie były dla mnie wybawieniem .....

      Usuń
  7. Urocze , praktyczne i pomysłowe , pozdrawiam Dusia

    OdpowiedzUsuń
  8. Mój sposób to najlepiej ,unikać takich tkanin :))) ale poważne, to używam takich technicznych metalowych spinaczy do papieru i stopki teflonowej albo takiej z roleczką z przodu. Oczywiście to co bez problemu uszyje moja emerytka, to żuk jęczy, kwęczy i nitki plącze.
    Maleństwa są niesamowicie słodkie! podziwiam Cię za to wszywanie ekspresów/zamków po łuku - mistrzostwo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja też ten sposób stosuję w krawiectwie...sprawdza się doskonale. Kupiłam sobie ostatnio tą stopkę z roleczką , ale nie miałam jeszcze możliwości jej sprawdzić....

      Usuń
  9. Kosmetyczki śliczne, idealne dla małych dam :) Problematycznych tkanin staram się nie używać - nie lubię się stresować ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez ale czasem wybór nie należy do nas...

      Usuń
  10. haha, patent z klamerkami świetny! Muszę zapamiętać:)

    OdpowiedzUsuń

...Dobrzy przyjaciele muszą sobie wszystko mówić nawet jeśli nie jest to przyjemne....:-)

Print Friendly and PDF
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...