sobota, 24 maja 2014

Jak uszyć letnią chusteczkę dla dziewczynki , czyli jak ja to robię…..





Materiały:
·         Kawałek dzianiny  bawełnianej
·         Gumka o szerokości 1.5 cm

Obliczenia:
Mierzymy  obwód główki dziecka,  a następnie na dzianinie rozrysowujemy wzdłuż linii  prostej
·         korpus chusteczki
·         odszycie
·          tunel  pod gumkę
Tak jak to zostało pokazane na  zdjęciu poniżej.

Rozcinamy poszczególne elementy


Ten wykrój dostosowany jest do obwodu  głowy o wymiarach  46 cm .Dla innych wymiarów można sobie samemu  zrobić wykrój stosując następujące obliczenia.
·         Podstawa korpusu = obwód  głowy
·         Wysokość korpusu = ½ obwodu głowy
W przypadku szytej przeze mnie chusteczki podstawa ma wymiary 46 cm a wysokość 23 cm

Wymiary odszycia to:
·         Dłuższy bok= obwód głowy
·         Krótszy bok  wynosi 3.5 cm

W przypadku szytej przez mnie chusteczki  dłuższy bok ma wymiary 46 cm a krótszy  3.5 cm


Wymiary  tunelu  pod gumkę:
·         Dłuższy bok = ¼ obwodu głowy plus zapas na szwy(+- 1.5 cm )
·         Krótszy bok wynosi 5 cm

W przypadku szytej przeze mnie chusteczki  tunel będzie miał następujące wymiary :
·         (46:4)+ 1.5 cm = 13 cm dłuższy bok
  5 cm   krótszy bok

Ilość potrzebnej  gumki obliczamy w następujący sposób ;
·         Dłuższy bok dzielimy na 4 a potem mnożymy przez 3.
W przypadku  szytego przeze mnie  rozmiaru 46  obliczenia gumki wyglądają następująco:
(13:4)x3= 9.75 cm gumki ..w zaokrągleniu 10 cm

Szycie:
Kiedy wykrój mamy gotowy , przystępujemy do szycia.  Na stębnówce na szerokość  1 cm na krótszych bokach podstawy wykonujemy bardziej lub mniej ozdobny haft.




Następnie  zamykamy  tunel pod  gumkę. Ja zrobiłam to przy pomocy overlocka .Wykorzystałam  przy tym tylko 3 nitki i jedną igłę.

Na overlocku obrzuciłam też jedną stronę  odszycia

Przykładamy do siebie prawymi stronami odszycie i korpus a następnie zszywamy. Tutaj też  wykorzystałam niezawodny w przypadku zszywania dzianin overlock.
Po zszyciu składamy chusteczkę prawą stronę do środka na pół  i wyrównujemy boki , przycinając je w odległości jednego 1 cm od brzegu każdej ze stron.


Gotowy tunel pod gumkę za pomocą agrafki  przewracamy na prawą stronę

A potem ponownie wykorzystujemy agrafkę i do jego środka wsuwamy gumkę

Na stebnówce robimy zamocowanie z jednej i drugiej strony tunelu na szerokość  stopki


Następnie gotowy wsadzamy między prawe strony korpusu i odszycia

I przeszywamy  na stebnówce na szerokość około 1 cm od brzegu , robiąc kilkakrotne zamocowanie.

Tak samo postępujemy w przypadku zamocowania drugiej strony tunelu.

Brzegi lekko przycinamy likwidując tym samym niepotrzebny nadmiar materiału

Wywracamy na prawą stronę

Teraz pozostało nam tylko końcowe zmocowanie  odszycia. Wracamy na stebnówkę i  w odległości około 2 cm od brzegu wykonujemy nasz ozdobny haft. Jednocześnie sprawdzamy czy  linia brzegowa naszej chusteczki jest równa.

Gotowe…

W przypadku jednokolorowej chusteczki  można wykonać haft bardziej ozdobny,  tak jak na zdjęciu poniżej.

Teraz już spokojnie można oczekiwać zapowiadanego upalnego lata…..

                                                                         Ewa ……

17 komentarzy:

  1. Zaglądałam już ;) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Niezwykle przydatny i bardzo przejrzysty kursik :)))
    Pozdrawiam gorąco!

    OdpowiedzUsuń
  3. świetne chusteczk i dzięki za tutorial :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy Twoim ciągłym słońcu pewnie się przyda

      Usuń
  4. Wyjaśnienie tak proste, że chyba nawet ja będę w stanie coś zdziałać:) Dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się,że mogłam pomóc- jak uszyjesz dla córci to się pochwal...

      Usuń
  5. Super kursik i super modelki. Ostatnie zdjęcie jest odlotowe :-)
    Pozdrawiam słonecznie, Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję..modelka na zdjęciach Agnieszko ta sama tylko zmienna jak kameleon....

      Usuń
  6. Uwielbiam dziewczynki w takich chustkach :) Świetny tutek i fantastyczne zdjęcia!
    Pozdrawiam serdecznie ♥

    OdpowiedzUsuń
  7. Szyłam chyba rok temu, doskonała sprawa na lato :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajny sposób i nie trzeba wiązać :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Suuper kursik ,zrozumialy i na pewno sie przyda :) Pozdrawiam Cie Serdecznie Ewus !!! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Super. Bardzo dziękuję. Nawet mi się udało uszyc, znaczy ze świetnie wytłumaczone.

    OdpowiedzUsuń
  11. Super ! Bardzo Dziękuje za Tutek >

    OdpowiedzUsuń

...Dobrzy przyjaciele muszą sobie wszystko mówić nawet jeśli nie jest to przyjemne....:-)

Print Friendly and PDF
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...