niedziela, 1 czerwca 2014

Jak uszyć letnią chusteczko-opaske dla dziewczynki , czyli jak ja to robię…..








Materiały:
·         Kawałek dzianiny  bawełnianej
·         Gumka o szerokości 2,5 cm

Obliczenia:
Mierzymy  obwód główki dziecka,  a następnie na dzianinie rozrysowujemy wzdłuż linii  prostej

  • ·         korpus chusteczki
  • ·          tunel  pod gumkę


Ten wykrój dostosowany jest do obwodu  głowy o wymiarach  46 cm .Dla innych wymiarów można sobie samemu  zrobić wykrój stosując następujące obliczenia.
·         Dłuższy bok korpusu = (obwód  głowy : 4 ) x 3 plus 2.5 cm na zapasy
·         Wysokość korpusu = 1/3 obwodu głowy plus 3 cm na  podwinięcia
W przypadku szytej przeze mnie chusteczki  obliczenia wyglądają tak:
Dłużysz bok :  (46:4)x3+2.5 ( zapas na podwinięcie)= 37 cm
Krótszy bok : (46:3)+3( zapas  na podwinięcie)= 18 cm



Wymiary  tunelu pod gumkę :
·         Dłuższy bok= ( obwód głowy – podstawa korpusu) plus   6 cm zapasu
·         Krótszy bok  wynosi  6 cm  

W przypadku szytej przez mnie chusteczki  :
dłuższy bok ma wymiary  : (46-37)+ 4 cm( zapas na podwinięcie) = 15 cm
krótszy bok ma 6 cm



Ilość potrzebnej  gumki obliczamy w następujący sposób :
Długość tunelu  dzielimy na 4 a potem mnożymy przez 3
W przypadku  szytego przeze mnie  rozmiaru 46  obliczenia gumki wyglądają następująco:
(15:4)x3= 11,25 cm gumki …. Czyli  11 cm

Szycie:
Kiedy wykrój mamy gotowy , przystępujemy do szycia.  Na stębnówce na szerokość  1,5  cm na  dłuższych  bokach podstawy wykonujemy bardziej lub mniej ozdobny haft.





Następnie każdy na  krótszych bokach  korpusu  układamy zakładki ( od 5 do 6-ciu) tak aby ostateczna szerokość  boku byłą  równa szerokości naszej gumy


Aby ułatwić sobie zamocowanie gumy  robimy na brzegach zamocowanie na szerokość stopki




Następnie  zamykamy  tunel pod  gumkę. Ja zrobiłam to przy pomocy overlocka .Wykorzystałam  przy tym tylko 3 nitki i jedną igłę.



Gotowy tunel pod gumkę za pomocą agrafki  przewracamy na prawą stronę


A potem ponownie wykorzystujemy agrafkę i do jego środka wsuwamy gumkę




Teraz  doszywamy do jednego  boku gumę w taki sposób jak to zostało pokazane na zdjęciu poniżej:


Wsuwamy  tunel powyżej gumki


I podwijamy go do środka za szerokość o.5 cm


Teraz musimy delikatnie wyprostować  wszystkie nierówności , aby potem łatwiej  było nam  wykonać zewnętrzny stęben. Ja to zrobiłam za pomocą niezawodnej w tym przypadku pensety


Wydłużamy ścieg na stebnówce co najmniej do 4 i wąsko stebnujemy





Tak samo postępujemy w przypadku drugiego boku


Gotowe…




                                                                                             Ewa ……

9 komentarzy:

  1. Suuper kursik :):) Baardzo lubie takie opaski :) Pozdrawiam Cie Serdecznie i Zapraszam do mnie na ciastko z Okazji Dnia Dziecka :):)

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecam bo na lato,wakacje super sprawa :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Królowa tutoriali, to dla mnie Ty :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Szybko, prosto i na temat - trafiłaś w dziesiątkę wakacje przed nami , super opaska ,ściskam Dusia

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny tutorial - bardzo jasny i konkretny :) Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  6. Genialne, bardzo podobają mi się takie cudeńka u dziewczynek, ale nie mam maszyny... Na szczęście córcia nie widziała tych fotek :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Ewo, świetny tutek! Trarfiłam do Ciebie od Diany /Dianaart/ i zostaję. Pozdrowienia serdeczne!
    ps. idę przeglądać starsze posty :)

    OdpowiedzUsuń

...Dobrzy przyjaciele muszą sobie wszystko mówić nawet jeśli nie jest to przyjemne....:-)

Print Friendly and PDF
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...